oslo 2015

Haha, "vi snakkes i morgen" ja.. Har vært litt opptatt siden jeg kom hit. Akkurat nå er jeg på utplassering dag 2 av 3 her, så jeg bruker tiden effektivt når jeg er her. I går var jeg en tur på Oslo City med Maren og Malin på shopping, og i kveld skal vi ut å spise sammen med Tiril og Thea.

Det har ikke vært så fint vær i Oslo hver dag. For det meste bare regn og vind, men på bildene over (søndag) var det kjempevarmt på Aker Brygge, selv om jeg hadde på parkas. Om det blir sol litt senere før jeg drar, så blir det nok flere bilder. Gidder så vidt sminke meg når det ikke er fint vær.

amor

♥♥♥

senderismo en alicante

I dag gikk vi tur opp til en borg i Alicante. Der var vi i noen timer og tok bilder og spiste mat på en liten kafé. Så dro vi på en liten shoppingtur i Alicante. Jeg fikk kjøpt meg litt sminke og sminkekoster. Jeg blir nok å lage en innkjøpsvideo når jeg kommer hjem, for jeg har kjøpt veeeldig mye her.

día lluvioso

Bildene er fra igår

I dag våknet vi av regnet, men det ga seg ganske fort egentlig. Det var mye kaldere i dag enn det var i går, så vi dro på "litt" shopping på la zenia boulevard. Jeg kjøpte så mye som 2 shortser, 4 bukser, 4 gensere, toalettmappe, pengebok, undertøy og diverse nødvendigheter. Kommer nok ikke til å bruke like mye de andre dagene, så det er greit å få det meste unna på en dag. Det var uansett veldig billig her, så jeg har ikke brukt så aaaltfor mye penger..

carnaval de torrevieja

españa

Klokken halv to i natt reiste Martine, pappaen hennes og jeg hjemmefra med tog. Så kom vi fram på Værnes i åttetiden, og ventet på flyet vårt der i ca. fem timer. Flyturen tok nesten fire timer og bilturen fra flyplassen tok en time. Jeg tror aldri jeg har vært mer klar for å sove enn det jeg er nå. Tenkte bare jeg kunne skrive litt før jeg legger meg. I morgen skal vi prøve å få kommet oss slik at vi får sett et karneval, så da tar jeg med meg kameraet dit. Før det skal vi sole oss og senere på dagen ta oss en shoppingtur i Alicante. God natt, alle sammen ♥

mosjøen next

Pakket og klar til hjemreise i morgen. Opp klokken 10, så jeg burde begynne å tenke på å legge meg. Flyet mitt går halv ett hvis jeg ikke tar helt feil, så jeg er hjemme litt etter tre. Grei tid å reise egentlig, ikke for tidlig og ikke for seint. Så forresten skrekkfilm i kveld - the shining. Mamma har snakket mye om den før, ettersom det var den første skrekkfilmen hun så. Den ble laget i 1980, da var hun 18 år. Den var ganske ekkel, men du kunne se at den var laget for mange år siden. Har sett værre filmer.

Se disse søtingene som var i senga mi da jeg skulle opp å legge meg ♥ Verdens godeste dyr altså!

shopping

I går var vi i byen, og jeg klarte å bruke ganske mye penger.. Det å bruke mye penger på klær i Lofoten er ikke alle som får til. Kjøpte to t-skjorter, to gensere og et skjørt, så jeg gadd ikke dra til byen igjen i dag. Trenger ikke akkurat mer klær nå. Planen var å kun kjøpe gensere til høsten, men dere ser jo hvordan det gikk. Har ikke noen planer for resten av dagen eller morgendagen. Det er så variert vær her, så det er litt vanskelig å legge planer. Nå skal vi snart spise middag (heldigvis, jeg er dritsulten), så vi blogges.

himmelen ♥♥♥♥♥♥♥

midnattsol

Etter vi hadde vært på kino i dag, fant vi ut at vi ville kjøre et stykke for å se midnattsola. Vi rakk den akkurat ikke, men jeg fikk litt fine bilder av bølgene og den oransje himmelen. Var litt kaldt, så vi tenker å dra litt tidligere en annen dag for å få med oss sola + at vi er forberedt med varmere klær. God natt, alle sammen ♥

HAR DU SETT MIDNATTSOLA FØR?

the heat

Etter 2 år fikk jeg endelig se bestemor igjen - og hun ble minst like glad som meg! Det er rart å bo så langt unna halve familien min, men da er det ekstra godt å se dem igjen. Gidder ikke legge ut bilder fra da vi besøkte henne, så jeg tok bare noen på photobooth nettopp. Er forresten slik håret mitt ser ut når jeg ikke har børstet og rettet det, krøøøøller. Litt senere i kveld skal vi på kino og se the heat, så jeg blir ikke å ta med kameraet dit, haha.. I morgen drar vi antageligvis på besøk til ei dame som søstra mi kjenner, så det blir nok ikke noen bilder da heller. Får se om jeg får tatt noen bilder hvis vi finner på noe annet også i morgen.

boat trip

Vi tok en "liten" båttur tidligere i dag. Eller, nå er det vell søndag, men dere skjønner. Vi fisket, men fikk bare tre småfisk så vi slapp dem utti igjen. Har tatt veldig mange bilder, men vil ikke spamme ned bloggen med 2863 bilder hver dag, så jeg kan lage en liten oppsummering og en bildekollasj når jeg kommer hjem på torsdag. Da vi kom hjem fra fisketuren, bestilte vi pizza og spilte spill. Koselig kveld og litt mer sosialt enn å se film, som vi gjorde i går.  Nå må jeg legge meg, for jeg holder søstra mi oppe ved å sitte å skrive, haha.. Natta søtinger!

haukland

Herreguuud så fint det er på Hauklandstranda! Ikke rart det er kåret til Norges beste badestrand. Tok mange fler bilder av sauene og en røyskatt som løp over veien. Vi gikk litt nedenfor fjellet på en vei som gikk der. Kan sikkert skrive litt mer om stranda senere. Tror vi skal å bade der en dag. Nå skal vi ut på båttur, så hadebraa!

lofoten

Kom frem i ett-tiden i dag. For de som lurer, så er jeg på Leknes. Det har vært skikkelig varmt her i dag, 21 grader i skyggen. Vi har grillet og vært i fjæra, så vi har hatt det kjempekoselig. 5 dager igjen som sikkert blir like fin. Nå skal vi se en film, så vi snakkes!

ut å reise

Har akkurat kommet fra Martine. Var der med Morten, Tonje og Amalie for jeg skulle egentlig overnatte, men fikk telefon fra mamma at jeg skulle dra til Lofoten i morgen for å besøke broren min og familien hans. Drar i morgentidlig 10:30, så jeg burde pakke litt nå. Skal være der i seks dager, så det blir ikke så veldig lenge. Lenge nok til å ha noen fine dager med storebror, kjæresten og tanteungen min - Mia. Storesøster Renate som jeg var i London med er også der på besøk, så det blir ekstra koselig.

Storebror, storesøster og jeg har ALDRI vært sammen alle tre før. Helt sykt siden vi er søsken, men sånn er det. Vi har samme far, men ingen har samme mor. Kanskje litt lettere å forstå hvorfor vi alle tre aldri har vært i samme rom før da, men fortsatt rart å tenke på. Tror det blir veldig morsomt å være litt sammen med den siden av familien også ettersom jeg kun er med mamma sin familie her hjemme.

Natta verdens beste lesere ♥

playa del cura 12'

Fant frem noen bilder fra Spania-turen til mamma og meg i fjor. Jeg redigerte ikke bildene mine da, så da tenkte jeg å gjøre det nå. Tenkte også å fortelle litt om turen siden det er en stund siden vi var der, og det var en litt spesiell tur.

Vi dro dit i januar, for det var julegaven min fra mamma og Morten i 2011. Så var vi der i en uke og besøkte søstra mi, mannen hennes og de to barna deres. De bodde der i tre måneder, så det var godt å se dem igjen etter så lang tid. Vi bodde med dem i byen Playa del Cura på Gran Canaria i en leilighet. Det er den eneste gangen jeg har vært i syden og ikke har sovet på hotell. Det var skikkelig fint der, hvite leiligheter på alle "åsene" i byen. Så var det ei strand vi kunne gå til ikke så langt unna der vi bodde, men en dag tok vi buss til en annen strand litt utenfor byen som var mye større og finere. Er ikke helt sikker på hvilken strand det var.

Vi badet ikke så veldig mye, ettersom vi var der på vinteren. Det var skikkelig kaldt i vannet. Vet ikke om det er så kaldt i vannet der hele året, men det var hvertfall ikke varmt da vi var der. Vi badet en dag, og da snorklet jeg og Raymond (mannen til søstra mi) etter fisker. Det var skikkelig morsomt, selv om jeg ikke er så veldig glad i å være under vann når vi er i havet. Felicia og jeg badet også med en gummibåt. Litt forskjell fra de andre sydenturene til mamma og meg, ettersom det var små barn med oss.

Naboen der vi bodde het Pedro. Han hadde to skilpadder som Felicia og jeg fikk mate og kose med. Han hadde en liten og en stor skilpadde, tror det var mor og barn. For å komme til dit skilpaddene var, måtte vi gå igjennom hagen til Pedro. Der var det giftige kaktuser, så vi måtte se nøye hvor vi gikk. Kjenner jeg savner Spania når jeg skriver om det og ser på bilder fra turen vår dit.

HAR DERE VÆRT I PLAYA DEL CURA FØR?

bil, tog og fly

//bildet er fra bilturen i dag

I dag har vi kjørt fra Oven til Risør (3 og en halv time), så jeg er ganske utslitt etter å ha sittet mellom to barneseter hele turen. Ganske trangt med andre ord! I morgen reiser jeg til Oslo igjen med tog. Der skal jeg overnatte til søstra mi igjen. Så drar jeg hjem til Mosjøen med fly på lørdag. Da er det 21 dager siden jeg har sett mamma, sovet i senga mi og vært i hjembyen min. Det blir godt å komme hjem nå! God natt alle sammen ♥

tiden på oven

Har hatt så herlige dager med masse nye folk. Vi har badet, sovet i telt, grillet, spist is, tatt bilder, ledd, spillet spill og blitt kjent. Vi grillet to netter på rad på stranda. Det var skikkelig idyllisk - med gitarspill og bølgene i bakgrunnen. Jeg har blitt kjent med søstrene Charlotte og Cathrine som jeg badet med en dag og har snakket veldig mye med. Har også blitt kjent med noen jenter på min alder som jeg har vært på butikken sammen med og badet med i går. Har blitt kjent med mange voksne også, så jeg har mange nye venner nå, haha. Hadde egentlig tenkt å poste dette i morgen eller på lørdag, men i morgen drar vi til Risør og på lørdag drar jeg til Oslo. Så da blir det nok andre ting å blogge om. Nå er jeg kjempetrøtt, så jeg får dra til campingvogna å legge meg. God natt alle søte ♥

Anbefaler alle som vil og har muligheten å dra hit neste år. Selv om dette var Spirekraft som hadde arrangert og at de som er her er kristen, har det vært fint for meg å lære å kjenne folk fra dette miljøet. Tror de fleste ville likt seg godt her hvertfall mestparten av tiden.

turen til london

For to uker siden var søstra mi og jeg i London. Vi hadde fint vær alle dagene, men litt regn siste dagen. Jeg tror aldri jeg har blitt "forelsket" så fort i en by før. Så utrolig fine, hyggelige folk! Aah, jeg kommer ikke over hvor snille alle sammen var. Hvis noen gikk forbi meg og bare kom så vidt borti meg (og noen ganger kom de ikke borti engang), så var de så lei seg for det. De sa sorry og excuse me for alt og ingenting. Så fikk jeg alltid høre hvor fin jeg var, hvor fine klær jeg brukte og de var flinke å starte samtaler og å få meg glad. Jeg ble kalt ting som honey, dear, baby, sweetie, loved one osv. heeele tiden. Følte meg litt som en prinsesse under hele oppholdet, haha.

Vi var på noe som heter Ripley's believe it or not, som var et slags museum der vi kunne lære om rekorder i verdenshistorien, rare fakta og det var masse figurer og bilder. Det var lærerrikt samtidig som det var kjempemorsomt. Vi ble litt redde og skremte noen ganger, men det var med på å gjøre det gøy. Anbefaler alle som skal til London å ta turen innom. Virkelig verdt pengene!

Vi var også på akvarium - London aquarium. Der var det store skilpadder, fisker, haier, krokodiller, pingviner, maneter og flere dyr. Det var også fakta på veggene og skikkelig fint laget i hele bygget. Vi ble tatt bilde av, som vi kunne kjøpe i slutten, men det var skikkelig dyrt så vi bestemte oss for å ikke gjøre det. Vi fikk også være vitne til da de matet haiene. Det var morsomt å se så nært på hvordan dyrene levde.

Som dere sikkert skjønner, så har jeg hatt en super tid i London. Fikk ikke tid til alt jeg ville gjøre og se, men jeg er helt sikker på at jeg kommer tilbake en gang. Må jo ha noe å gjøre neste gang jeg skal dit. Nå skal jeg kose meg videre på Oven, så poster jeg et innlegg med en oppsummering av tiden min her på fredag eller lørdag.

fremme på stevne

//bilder fra bilturen

I dag har vi kjørt i 3 timer for å komme oss hit på Oven. Det er kjempefint vær her og det skal det være under hele oppholdet vårt, så alle som har stygt vær kan bare være sjalu, haha. Skal bade og sole meg i dagene fremover, så da blir jeg litt brunere til bryllupet. Føler meg litt utenfor siden alle som er her er kristen, men det kommer seg vel. Kan jo prøve å bli kjent med noen og se om vi har noen felles interesser. Nå skal jeg nyte siste del av dagen. Håper dere også gjør det, natta ♥

oven

//bildene er fra igår

Om en liten stund drar vi på stevne på Oven. Der skal vi være til fredag. Etter vi har vært der drar jeg til Oslo igjen til søstra mi der. Så tar jeg fly hjem til Mosjøen på lørdag. Vet ikke helt om jeg får tid til å blogge så mye når vi er på Oven, men jeg tar med kameraet så det blir litt bilder der ifra. Nå skal jeg bare stelle meg ferdig, så drar vi. Ha deet!

syk i ferien

I dag har jeg sovet stort sett hele dagen. Har vært så utrolig varm og hatt hodepine fra jeg sto opp. Jeg våknet midt på dagen av at søstra mi var inne med et strå med markjordbær som hun hadde plukket til meg og tanteungen min (Felicia) var inne med ei tegning til meg. Senere da jeg sto opp, dro vi på en liten tur og plukket mer markjordbær. Det er litt bedre nå, men jeg skal prøve å sove og se om det går helt bort til i morgen. Natta søtiser ♥

sovetid

_Canon EOS 1000D - 50mm. Redigert i Photoshop Elements 11.

Aah, burde egentlig sovnet for lenge siden. Skal nemlig stå opp sammen med tanteungene mine i morgen, siden søstra mi har "ferie" og sover i campingvognen for å slippe å stå opp tidlig morgenen. Så nå har plutselig ikke jeg ferie lengre, haha. Holder på å laste opp en video som jeg og den andre søstra mi har filmet da vi var i London. Dere har sikkert merket at jeg ikke har lagt ut noen bilder fra London, men dere må bare si ifra hvis dere vil se noen. Kanskje jeg kan lage en innkjøpsvideo når jeg først er i gang. Dere må bare komme med forslag. Nå skal jeg prøve å sove selv om det er helt lyst ute. Natta alle søte ♥

blomsterpiken

_Canon EOS 1000D - 50mm. Redigert i Photoshop Elements 11.

havna

I dag har vi vært litt på båthavna. Hele familien dro ned dit for å gå oss en tur og for å se på båtene. Det var koselig at alle vi var samlet, også er det så varmt i Risør. Det har regnet en del mens jeg har vært her, men det er bare sommer-regn. Kjempemye på en gang, så blir det opphold en god stund. Det er egentlig greit, for det er somregel varmt uansett. Det blir varmt tidlig på morgenen, så vi spiste frokost på platten utenfor huset i morgest.

dyreparken

I dag har søstra mi, barna hennes, nabojenta Mina og jeg vært i dyreparken her i Risør. Det var høner, en påfugl, kyllinger, griser, slanger, aper, kaniner, frosker, kameleoner, lemurer og mange andre dyr der. Det var vanskelig å få fine bilder av dyrene inne fordi det var så dårlig lys der. Fikk tatt litt bilder som ble fin. Håper dere har hatt en like fin dag som meg til nå og får en like fin resten av dagen!

risør

På fredag kom jeg til søstra mi og familien i Risør. I går var vi å grillet hos noen venner av dem, og i dag har vi vært på et berg å badet. Det var egentlig ganske varmt i vannet, så det var greit å bade. Marie hoppet utti vannet tre ganger, mens jeg og tanteungen min bare badet litt i vannkanten. Vi har også vært ute å byttet på kaninburet til kaninen hennes, Bambi. Det er så utrolig fin natur her i Risør. Det er bare litt dumt at det er mye flått og insekter her.

Nå skal søstra mi og jeg ha litt pilates, haha. Kos dere i kveld!

LOVE MY LIFE

Har det så utrolig fint i London! Har klart å bruke litt for mye penger da, men det går nok greit siden vi ikke skal shoppe i morgen. Vi har tenkt å dra i London Aquarium, London Eye, Madame Tussauds, Ripley's believe it or not og å se på big ben, så vi har ganske full timeplan i morgen.

Nå skal vi ut å spise om ei lita stund, så da tar jeg med kameraet for å få litt bilder fra kvelden. Kos dere i kveld!

UK

Så herlig å være framme i London. Flyturen gikk utrolig fort, men vi har stått mye i kø i dag. H e r r e g u d så mye folk det faktisk finnes på flyplasser. Det var fullt uansett hvor vi gikk. Blir så stressa når det er folk overalt. Men nå er vi hvertfall framme. Det er varmt og fint vær i London, så vi har tenkt oss ut en tur nå. Vi bor helt tett med Oxford Street, så vi har mange butikker i nærheten. Blir ikke å ta med kameraet ut på shopping, men tar det kanskje med hvis vi drar ut å spiser senere i kveld. Håper dere får en fin ettermiddag og koser dere der dere er.

oversikt

hahaha, buksa var jo heeelt oppe på ryggen

Nå har vi nettopp vært hos ei venninne av søstra mi her i Oslo. Vi laget wraps og så litt på tv. Også har vi kjøpt en liten rosa figur som vi skal ha med til London som en "reisevenn". Den skal dukke opp på forskjellige steder på bilder. Haha, søstra mi finner på så mye morsomt! Her er planen for morgendagen:

08:30: Stå opp! Åh, begynner å blir lei av å stå opp så tidlig.
10:00:
Må møte opp på flyplassen da for å dra igjennom sikkerhetskontroll og passkrontroll.
12:30:
Flyet vårt drar da.
14:30 (13:30 i London):
Da er vi fremme i London og skal sjekke inn og pakke ut. Blir nok bare å slappe av i morgen. Kanskje titte litt i butikkene i nærheten.

Men nå skal jeg dusje og legge meg. God natt og sov godt!

three beauties

her, her og her finner du dem.

Fant disse tre fine kjolene på nelly i dag. Får jo ikke kjøpe (bortsett fra litt småting her i Oslo) eller bestille noe før vi drar til London for å spare penger. Det er jo egentlig litt greit. Vil jo heller ha en kjole fra England enn fra Norge.

I dag skal vi kjøpe inn det siste vi trenger før og på turen, så skal vi låne en koffert hos ei venninne av søstra mi. Kofferten jeg har med meg ble ødelagt på turen, så det er vanskelig å trille den + at mamma har pakket den overfull. Jeg skjønner ikke at hun trodde jeg ville få plass til innkjøpene i tillegg, haha. Vi reiser i ett-tiden i morgen, så vi må ordne alt klart i kveld. Jeg klarer nesten ikke å vente! Tenk at i morgen er vi i London.

macroner

Ååh, så herlig! Jeg elsker å smake nye ting og siden de hadde en liten "bod" der de solgte franske macroner der vi var i går, så måtte jeg bare ha en pakke. Først syntes jeg det var litt dyrt å betale 90kr for seks små macroner, men de var sykt gode. Smakene var blåbær, pistasj og krokan om jeg ikke tar helt feil. Likte best krokan fordi den hadde best krem i midten. De var veldig kvalmende, så jeg har ikke spist opp alle enda.

HAR NOEN AV DERE SMAKT FRANSKE MACRONER?

ankommet oslo + siste skoledag

Endelig er jeg framme i Oslo. Har brukt ganske mye penger i dag siden vi ikke kommer til å shoppe så mye ellers før vi drar til London på tirsdag. Klarer nesten ikke å vente til vi drar. Vi skal bo på et 5-stjerners hotell med spa. VI HAR SPA PÅ HOTELLET!! Herregud, jeg gleder meg som en liten unge! Nå skal storesøster og jeg kose oss med en film og godteri, så finner vi vell på noe morsomt i morgen.

Bildene er fra siste skoledag (som var i går). Kjenner at jeg blir å savne vennene mine på denne tiden jeg blir borte. Ble forresten kåret til "årets hval" i klassen.. Haha, internt.

london 2013

Om 19 dager sitter søstra mi og jeg på flyet til London. Jeg har aldri vært i England før, men så lenge jeg kan huske har det vært favorittlandet mitt. Jeg elsker aksenten og folkene veldig godt. I følge filmer og folk jeg kjenner som har vært der, er folkene som bor der kjempehøfflig og hyggelige mot alle. Har begynt å planlegge litt hva jeg skal kjøpe, hva slags steder vi skal besøke og hva slags ting vi skal gjøre når vi kommer dit.

Vi kommer til å gå veldig mye i gatene for å utforske og ta fine bilder. Har oppfattet London som en veldig fin by med fine bygninger. Røde telefonkiosker, big ben og double-deckers blir det nok masse bilder av. Vi har hotell i Oxford Street så vi bor ganske sentralt.

Har skrevet en liste med butikker jeg skal innom, og det er 16 butikker. Kommer selvfølgelig til å dra innom mange fler, men har hvertfall 16 jeg må innom. Har også en liste med spesifike ting jeg skal kjøpe, og det er 9. Vet allerede nå at jeg kommer til å kjøpe hvertfall 30 fler ting, men det er greit å ha en liste med ting jeg "trenger".

Søstra mi har planlagt litt med at vi skal på Madame Tussauds, kanskje på Lions King og kanskje i akvariumet. Jeg er ikke helt sikker på om jeg tør å ta london eye, men vi får se hva det blir til. Tror kanskje vi drar i london dungeons hvis jeg tør det. Går jo ikke an å ha vært i London uten å ha gjort noe man aldri kommer til å glemme. Tror jeg kommer til å få mareritt fra akvariumet hvis vi drar dit. Hvis det er en ting jeg hater, så er det store fisker (hvaler hvertfall) og havet! Får se hva vi finner på etter hvert siden jeg er verdens mest redde person.

NOEN SOM HAR VÆRT I LONDON ELLER SKAL DIT?  NOEN SOM VET OM NOE MORSOMT Å GJØRE DER?

bartebyen next

Nå drar mamma og jeg snart til Trondheim. Vi skal rett på IKEA når vi kommer. Nye ting til huset er veldig viktig for mamma når vi er på IKEA. Så blir det sikkert mer shopping på lørdag, for da har vi ikke nettopp gått av flyet. Jeg har en liste med ting jeg vet jeg skal kjøpe på IKEA. Til dere som er interreserte i den:

♥Hvit tv-benk med skuffer, som jeg også skal bruke til undertøy, sokker, bukser og hoodies.
♥Lilla/blått sengetrekk, puter og laken.
♥Klesstativ. Sånn til 79kr. Dere skjønner sikkert hva jeg mener.
♥Litt mørke gardiner til det blir mørkere ute.
♥Hvite persienner til begge vinduene på rommet mitt. Nå har jeg bare på det ene..
♥Duftelys og evt. lysestaker.
♥Kopper, bokser og pynt til rommet
♥Vekkeklokke.

Oi, det var mer enn jeg trodde.. Noen som vil ha bilder av rommet når jeg er helt ferdig med renoveringen på rommet? Lager nok ikke video, for da må jeg filme med iPhone. Bilder blir tusen ganger penere.

Men flyet vårt drar om en liten stund, så jeg må egentlig bare forte meg nå! Vi mobilblogges sikkert mens jeg er der. Ha det braaa!

tyrkia 2012

Det er så rart hvordan enkelte i Tyrkia endrer måten de er på når det ikke er menn tilstede. Som f.eks da vi takket pent nei til å spise på en restaurant fikk vi slengt etter oss "bitch". Mangel på respekt! Også gikk de helt amok på en skobutikk fordi vi ikke ville kjøpe for store sko.. De kjefta oss opp og bannet på norsk. Men vi har hatt en kjempekoselig ferie. Bortsett fra de folkene som bare var helt imot oss. Hvis noen hadde vært sånn i Norge, så hadde politiet grepet inn med en gang. Det er helt sykt hva de kan gjøre og slippe unna med det. Var faktisk noen som kjøpte dop midt på gata.

Tyrkia er et utrolig fint land, med masse fine folk og strender. Selv om det ikke er vanskelig å finne sinte folk, er det heller ikke vanskelig å finne blide folk. Jeg kjenner folk som kommer fra Tyrkia, og som bor i Tyrkia. Og det er absolutt ingenting galt med folkene! Men mange har tydeligvis mer respekt for menn enn for kvinner. Det er ganske synd, og det ødelegger for de som ikke er sånn. Jeg anbefaler dere å dra dit hvis dere aldri har vært der. Vi har vært på samme hotellet før (samme hotellrom!), og folkene der er helt super.

ferieee

Hallo, jeg har ikke blogget på en stund fordi jeg kom nettopp hjem fra Tyrkia. Eller, jeg kom nettopp til Oslo fra Tyrkia. Jeg kom hit på torsdag og drar hjem i morgen. Har hatt to herlige uker. Var i Tyrkia i en uke, men fikk mye tid å bli brun på. 47 grader sier jo litt om hvor varmt det var, nesten for varmt! Har så mange fine bilder fra ferien til nå, så jeg gleder meg til å komme hjem og oppdattere bloggen litt. Har også klart å bruke 900kr her i Oslo, så jeg har mange fine antrekk fremover. Det gir meg mer lyst til å blogge om det også. I Mosjøen har vi ikke Zara, Gina Tricot, BIK BOK, H&M.. ja, you name it! Så Oslo er shoppeparadis for meg.

Mamma og Morten er på motorsykkelferie på vestlandet, så jeg skal sove over til søstra mi når jeg kommer hjem. Jeg vet ikke hvor lenge det blir, men får jo håpe de snart kommer hjem, slik at jeg får sovet i senga mi. Og slik at jeg får møte Sunniva. Vi har lagt store planer for ferien, haha..

-Hvor kjøpte du de rosa nike skoene? For å være helt ærlig, så aner jeg ikke.. Det var et skikkelig spontant kjøp, så jeg bare bestilte fra en tilfeldig side. Egentlig ikke så lurt av meg, men ettersom jeg fikk tre parr gratis på kjøpet, så gjorde det ingen ting. Hvis jeg noen gang finner ut hva siden heter, så kan jeg si ifra. Problemet er bare at du er anonym.

london

♥ Klarer nesten ikke vente til sommeren 2013. Da blir det London med storesøster, heeerlig ♥