chica ocupada

Holaaa! Syns egentlig det er litt teit når folk blogger om at de ikke har tid til å blogge, haha. Men jeg må bare si ifra at jeg ikke blir å skrive så mye her i nermeste fremtid. Må jo nyte de siste få dagene i sommerferien. Var forresten i overraskelsebursdag hos Charlotte som vi holdte for Tiril på mandag. Kjempekoselig å være med gullene mine. Tok ikke med kameraet, så har ikke akkurat så mange andre enn iPhone-bilder fra bursdagen. Tenker det blir litt kjedelig om jeg kun skal blogge med bilder fra telefon, så jeg venter med å blogge til jeg har gjort noe interresant og tatt bilde av det med kameraet, haha.. Så hadebraa!

kosekveld

Nå har jeg nettopp fått maten min. Familien har bestilt Milano-mat i kveld, så vi har kosekveld forran tv-en alle tre. Godt å slappe litt av etter bryllupet i går/natt og barnevakt i morgest. Jeg skal møte Martine i morgen eller en annen dag i neste uke. Lenge siden jeg har sett henne nå, så vi har så mye å fortelle hverandre. Så har Tiril bursdag i morgen, så jeg skal en liten tur til henne også.

Håper alle får en super kveld!

my sisters wedding

Kjærlighet ♥

dagen før dagen

topp bikbok skjørt gina tricot solbriller river island sko converse

Haha, ingen av oss som så ut på siste bildet, så jeg måtte tegne over ansiktene våre. La kun ut bildet fordi at hele antrekket vistes der.

Nå har jeg nettopp kommet inn hos søstra mi. Har vært å grillet oppe hos svigerforeldrene hennes (eller, de blir hvertfall det i morgen) siden det har reist så mange hit til bryllupet i morgen. Det var en slags liten bli-kjent-fest. Jeg skal bare passe Isak når han sover helt til de kommer hjem derifra, så drar jeg hjem med mamma etterpå. Må jo opp ganske tidlig i morgen for å stelle meg og gjøre meg klar til vi skal i bryllup. Har forresten ikke lagt ut noen bilder av søstra mi som gifter seg, så jeg venter til i morgen med å legge ut bilder av henne. Hun blir nok verdens vakreste brud ♥

frokost

Vi har et tre i hagen som gir akkurat nok skygge på slike varme dager som i dag. Såå herlig å bare ligge der og høre på musikk. Kunne ha sovet under der om det var mulig - veldig avslappende. Bortsett fra alle småkrypene og insektene som selvfølgelig er i gresset rundt. Pleier å ta ut dyna mi og ligge på den med et pledd over, og der kan jeg ligge så lenge jeg har tid. Spiser gjerne frokosten min der på sommeren, fordi da kan jeg sitte helt alene og slappe av.

Senere i kveld skal vi på grillkveld hos søstra mi, så skal jeg passe barna når de skal sove. Vi skal feire siste kvelden før bryllupet hennes i morgen. Så i morgen er det stordag, da er det bryllup hele dagen. Gleder meg veldig til å se henne i brudekjolen og ta masse fine bilder. Syns bryllup er så utrolig fint og rørende. Begynner helt sikkert å gråte, haha..

HAR DU ET LITE FRISTED? VÆRT I BRYLLUP I ÅR ELLER SKAL DU?

grillings

I dag har vi jentene vært hos Sandra og grillet. Etter vi hadde spist hadde vi pingpong-turnering, haha. Sara og jeg på lag - tapte selvfølgelig.. Etterpå syklet jeg til byen med mamma sin sykkel, så hentet jeg min sykkel hos Tiril og fikk begge hjem. Det må være noe av det tyngste jeg har gjort. To sykler opp den lange bakken til gata mi. Det skal jeg aldri gjøre igjen, for jeg brukte kjempelang tid. Kom hjem for en halvtime siden, så jeg burde kanskje legge meg nå. Natta alle sammen ♥

Bildene er fra Tiril sin blogg.

TODAY

I dag har jeg hatt nesten alle tantegullene på besøk. Såå koselig å være med dem. Jeg tok med Felicia og Jonathan på butikken, så fikk de is og brus av meg (eller, av mamma da). Det er så rart at de har blitt så stor at jeg kan ta de med på butikken, haha.. Etter de hadde dratt, dro jeg på Baågneset med Morten, Sindre, Kristian og Stein Jøran. Det var ganske varmt i vannet i dag, så vi svømte ut til brygga på vannet og spilte volleyball i vannet og på banen der. Etter at vi hadde kommet hjem og slappet litt av, dro vi ut å spiste på Milano. Syklet nettopp hjem derifra, så skal jeg legge meg om litt. Vil prøve å få døgnrytmen rett nå som det er sol ute.

baågneset

heer følger man med..

flink å sensurer as.

Aaah, i dag har vi vært på Baågneset. Først dro vi jentene dit, så kom guttene litt senere. Var ganske varmt i vannet - varmere enn jeg hadde trodd hvertfall. Var bare Andrea og jeg av jentene som badet og nesten alle guttene. Vi grillet pølser og spiste vannmelon og potetgull, så koselig! Blir helt sikkert å dra tilbake i morgen. Må jo nyte sola når vi først har den.

beach day

grunnen til at alle bildene blir redigert så kjedelig nå for tiden, er fordi jeg må kjøpe photoshop, fordi prøveperioden er over.

I dag har været vært bedre enn igår! Så godt med sol og varme etter alle disse dagene med stygt vær. Skal ut å sole meg nå, før jeg drar til stranda med jentene (eller, de som er hjemme hvertfall). Det blir kjempekoseliiiig ♥

antrekk 220713

topp gina tricot shorts cubus solbriller river island

Endelig er det varmt her også. Har ventet på dette en god stund nå. Håper det holder seg så fint og finere resten av sommerferien nå. De siste årene har vi vært å badet i Mosjøen flere ganger i uken, men i år har jeg kun vært på sørlandet å badet. Tror det blir mye bading og grilling fremover hvis været er sånn her. Ha en fiiin dag , alle sammen ♥

sunday

Nå har Emma og jeg nettopp vært ute å tatt litt bilder. Fint med 2 minutt opphold i Mosjøen, men nå regner det igjen da. Vi skal gå en tur med hunden om ei stund (med andre ord: kjøpe sjokoladeboller på esso, hihihi). Håper dere har en fin og solfylt dag! For sola må jo være et sted her i verden..

playa del cura 12'

Fant frem noen bilder fra Spania-turen til mamma og meg i fjor. Jeg redigerte ikke bildene mine da, så da tenkte jeg å gjøre det nå. Tenkte også å fortelle litt om turen siden det er en stund siden vi var der, og det var en litt spesiell tur.

Vi dro dit i januar, for det var julegaven min fra mamma og Morten i 2011. Så var vi der i en uke og besøkte søstra mi, mannen hennes og de to barna deres. De bodde der i tre måneder, så det var godt å se dem igjen etter så lang tid. Vi bodde med dem i byen Playa del Cura på Gran Canaria i en leilighet. Det er den eneste gangen jeg har vært i syden og ikke har sovet på hotell. Det var skikkelig fint der, hvite leiligheter på alle "åsene" i byen. Så var det ei strand vi kunne gå til ikke så langt unna der vi bodde, men en dag tok vi buss til en annen strand litt utenfor byen som var mye større og finere. Er ikke helt sikker på hvilken strand det var.

Vi badet ikke så veldig mye, ettersom vi var der på vinteren. Det var skikkelig kaldt i vannet. Vet ikke om det er så kaldt i vannet der hele året, men det var hvertfall ikke varmt da vi var der. Vi badet en dag, og da snorklet jeg og Raymond (mannen til søstra mi) etter fisker. Det var skikkelig morsomt, selv om jeg ikke er så veldig glad i å være under vann når vi er i havet. Felicia og jeg badet også med en gummibåt. Litt forskjell fra de andre sydenturene til mamma og meg, ettersom det var små barn med oss.

Naboen der vi bodde het Pedro. Han hadde to skilpadder som Felicia og jeg fikk mate og kose med. Han hadde en liten og en stor skilpadde, tror det var mor og barn. For å komme til dit skilpaddene var, måtte vi gå igjennom hagen til Pedro. Der var det giftige kaktuser, så vi måtte se nøye hvor vi gikk. Kjenner jeg savner Spania når jeg skriver om det og ser på bilder fra turen vår dit.

HAR DERE VÆRT I PLAYA DEL CURA FØR?

babysitting

Sitter barnevakt til søstrene mine sine barn. Merker stor forskjell på å passe to barn og å passe tre barn. Hvertfall når to av de er på samme alder og bestiser, haha. Men de er så flinke og kjempelett å få til å sove, så det er null stress. Skal se litt pll nå, så legger jeg meg snart. Må nok opp tidlig med barna i morgen. God natt ♥

innkjøpet fra london - videoblogg

I går filmet jeg inn en liten video med innkjøpet fra London, Oslo og Arendal. Bare spør om dere lurer på prisene på noen. Gadd ikke finne fram hva alt kostet, ettersom jeg ikke vet.. Haha, håper dere liker videoen!

borte bra, hjemme best

Det er så godt å være hjemme igjen med venner og familie. Har hatt det veldig koselig på ferie, men føler det ble litt for lenge borte fra alle hjemme i Mosjøen. Var en tur til Ane i dag. Vi har det alltid så koselig sammen med MYE latter! Vi har alltid noe å snakke om, hvertfall nå som vi har vært så lenge borte fra hverandre. Skal møte Sunniva i morgenkveld. Sist jeg så henne var 21. juni, så jeg gleder meg veldig til å møte henne igjen. Nå må jeg kanskje legge meg å sove. Får besøk av to av tantegullene i 9-tiden. Natta alle ♥

160713

I går kom Felicia fra Risør siden søstra mi snart skal gifte seg. Hun og Jonathan kom til oss klokken 10 i dag, så dro vi til byen sammen med mamma. Ellers har vi ikke gjort så mye, bare slappet av. Har ikke så mye å blogge om. Det skjer ikke så mye i hverdagen min akkurat nå, så jeg har ingenting å skrive om.

Noen har sikkert hørt om det som har skjedd her i Mosjøen, så ufattelig trist.. Tankene går til familien og vennene hennes ♥

summer 13'

aaah, la resten bli like herlig som den er til nå!

jentekveld

hahahaha

remote

ENDELIG HJEMME I MOSJØEN! Har aldri vært så glad for å se byen min før! 21 dager borte fra det vanlige livet. Fikk gave fra stepappa da jeg kom hjem - en fjernkontroll til kameraet. Siden Emma flytter snart, så har jeg jeg ingen som kan ta bilder av meg til bloggen. Da er det lurt med en fjernkontroll, haha.

Om en liten stund kommer Irina, Sandra og Tonje hit. Så skal vi se film og lage taco. Håper alle får en super kveeeld ♥

bil, tog og fly

//bildet er fra bilturen i dag

I dag har vi kjørt fra Oven til Risør (3 og en halv time), så jeg er ganske utslitt etter å ha sittet mellom to barneseter hele turen. Ganske trangt med andre ord! I morgen reiser jeg til Oslo igjen med tog. Der skal jeg overnatte til søstra mi igjen. Så drar jeg hjem til Mosjøen med fly på lørdag. Da er det 21 dager siden jeg har sett mamma, sovet i senga mi og vært i hjembyen min. Det blir godt å komme hjem nå! God natt alle sammen ♥

tiden på oven

Har hatt så herlige dager med masse nye folk. Vi har badet, sovet i telt, grillet, spist is, tatt bilder, ledd, spillet spill og blitt kjent. Vi grillet to netter på rad på stranda. Det var skikkelig idyllisk - med gitarspill og bølgene i bakgrunnen. Jeg har blitt kjent med søstrene Charlotte og Cathrine som jeg badet med en dag og har snakket veldig mye med. Har også blitt kjent med noen jenter på min alder som jeg har vært på butikken sammen med og badet med i går. Har blitt kjent med mange voksne også, så jeg har mange nye venner nå, haha. Hadde egentlig tenkt å poste dette i morgen eller på lørdag, men i morgen drar vi til Risør og på lørdag drar jeg til Oslo. Så da blir det nok andre ting å blogge om. Nå er jeg kjempetrøtt, så jeg får dra til campingvogna å legge meg. God natt alle søte ♥

Anbefaler alle som vil og har muligheten å dra hit neste år. Selv om dette var Spirekraft som hadde arrangert og at de som er her er kristen, har det vært fint for meg å lære å kjenne folk fra dette miljøet. Tror de fleste ville likt seg godt her hvertfall mestparten av tiden.

turen til london

For to uker siden var søstra mi og jeg i London. Vi hadde fint vær alle dagene, men litt regn siste dagen. Jeg tror aldri jeg har blitt "forelsket" så fort i en by før. Så utrolig fine, hyggelige folk! Aah, jeg kommer ikke over hvor snille alle sammen var. Hvis noen gikk forbi meg og bare kom så vidt borti meg (og noen ganger kom de ikke borti engang), så var de så lei seg for det. De sa sorry og excuse me for alt og ingenting. Så fikk jeg alltid høre hvor fin jeg var, hvor fine klær jeg brukte og de var flinke å starte samtaler og å få meg glad. Jeg ble kalt ting som honey, dear, baby, sweetie, loved one osv. heeele tiden. Følte meg litt som en prinsesse under hele oppholdet, haha.

Vi var på noe som heter Ripley's believe it or not, som var et slags museum der vi kunne lære om rekorder i verdenshistorien, rare fakta og det var masse figurer og bilder. Det var lærerrikt samtidig som det var kjempemorsomt. Vi ble litt redde og skremte noen ganger, men det var med på å gjøre det gøy. Anbefaler alle som skal til London å ta turen innom. Virkelig verdt pengene!

Vi var også på akvarium - London aquarium. Der var det store skilpadder, fisker, haier, krokodiller, pingviner, maneter og flere dyr. Det var også fakta på veggene og skikkelig fint laget i hele bygget. Vi ble tatt bilde av, som vi kunne kjøpe i slutten, men det var skikkelig dyrt så vi bestemte oss for å ikke gjøre det. Vi fikk også være vitne til da de matet haiene. Det var morsomt å se så nært på hvordan dyrene levde.

Som dere sikkert skjønner, så har jeg hatt en super tid i London. Fikk ikke tid til alt jeg ville gjøre og se, men jeg er helt sikker på at jeg kommer tilbake en gang. Må jo ha noe å gjøre neste gang jeg skal dit. Nå skal jeg kose meg videre på Oven, så poster jeg et innlegg med en oppsummering av tiden min her på fredag eller lørdag.

fremme på stevne

//bilder fra bilturen

I dag har vi kjørt i 3 timer for å komme oss hit på Oven. Det er kjempefint vær her og det skal det være under hele oppholdet vårt, så alle som har stygt vær kan bare være sjalu, haha. Skal bade og sole meg i dagene fremover, så da blir jeg litt brunere til bryllupet. Føler meg litt utenfor siden alle som er her er kristen, men det kommer seg vel. Kan jo prøve å bli kjent med noen og se om vi har noen felles interesser. Nå skal jeg nyte siste del av dagen. Håper dere også gjør det, natta ♥

oven

//bildene er fra igår

Om en liten stund drar vi på stevne på Oven. Der skal vi være til fredag. Etter vi har vært der drar jeg til Oslo igjen til søstra mi der. Så tar jeg fly hjem til Mosjøen på lørdag. Vet ikke helt om jeg får tid til å blogge så mye når vi er på Oven, men jeg tar med kameraet så det blir litt bilder der ifra. Nå skal jeg bare stelle meg ferdig, så drar vi. Ha deet!

syk i ferien

I dag har jeg sovet stort sett hele dagen. Har vært så utrolig varm og hatt hodepine fra jeg sto opp. Jeg våknet midt på dagen av at søstra mi var inne med et strå med markjordbær som hun hadde plukket til meg og tanteungen min (Felicia) var inne med ei tegning til meg. Senere da jeg sto opp, dro vi på en liten tur og plukket mer markjordbær. Det er litt bedre nå, men jeg skal prøve å sove og se om det går helt bort til i morgen. Natta søtiser ♥

naturlig

De siste dagene har jeg ikke brukt sminke, og det føles sååå godt å ikke tenke på å måtte sminke seg hver dag. Jeg hater å vaske bort sminken på slutten av dagen, HATER DET VIRKELIG! Syns jeg ligner litt på en gutt når jeg ikke har sminke på, men det gjør ikke så mye når jeg er her. Trenger ikke å sminke meg for å være sammen med familien uansett.

Det er godt å kunne gnu seg i øynene uten å ødelegge maskaraen og kunne sole seg uten å måtte fjerne sminken først. Man blir mye fortere brun og finere brun hvis man ikke bruker sminke i solen. Dessuten slipper jeg å få kviser.

Dette er noe av sminken jeg kjøpte i London. Egentlig alt man "trenger" av sminke. Kjøpte også noe til øyenbrynene fra benefits, men hadde det i kofferten da jeg tok bildet. Den foundationen der er forresten min første foundation. Jeg blir nok ikke å bruke den til hverdags, men når jeg føler for å pynte meg litt ekstra. Som f.eks. til bryllupet til søstra mi om 24 dager! Jeg skjønner at det kan bli litt surr med alle søstrene mine osv, så jeg kan lage et innlegg bare for å forklare litt. Skal prøve å få laget det iløpet av morgendagen.

DIY yoghurt-is

I dag har Felicia og jeg laget yoghurt-is. Så på bloggen til Mathilde Holck at hun hadde fryst yoghurt med skjeer i, så tenkte at vi også kunne lage det. Greit å spise litt sunnere hvis man har lyst på is. Også er det morsommere å lage isen selv. Vi har forresten tenkt å lage banan dyppet i sjokolade på pinne senere, så det blir mye godt i dag.

Nå skal jeg se litt pll, så snakkes viii.

sovetid

_Canon EOS 1000D - 50mm. Redigert i Photoshop Elements 11.

Aah, burde egentlig sovnet for lenge siden. Skal nemlig stå opp sammen med tanteungene mine i morgen, siden søstra mi har "ferie" og sover i campingvognen for å slippe å stå opp tidlig morgenen. Så nå har plutselig ikke jeg ferie lengre, haha. Holder på å laste opp en video som jeg og den andre søstra mi har filmet da vi var i London. Dere har sikkert merket at jeg ikke har lagt ut noen bilder fra London, men dere må bare si ifra hvis dere vil se noen. Kanskje jeg kan lage en innkjøpsvideo når jeg først er i gang. Dere må bare komme med forslag. Nå skal jeg prøve å sove selv om det er helt lyst ute. Natta alle søte ♥

blomsterpiken

_Canon EOS 1000D - 50mm. Redigert i Photoshop Elements 11.

havna

I dag har vi vært litt på båthavna. Hele familien dro ned dit for å gå oss en tur og for å se på båtene. Det var koselig at alle vi var samlet, også er det så varmt i Risør. Det har regnet en del mens jeg har vært her, men det er bare sommer-regn. Kjempemye på en gang, så blir det opphold en god stund. Det er egentlig greit, for det er somregel varmt uansett. Det blir varmt tidlig på morgenen, så vi spiste frokost på platten utenfor huset i morgest.

dyreparken

I dag har søstra mi, barna hennes, nabojenta Mina og jeg vært i dyreparken her i Risør. Det var høner, en påfugl, kyllinger, griser, slanger, aper, kaniner, frosker, kameleoner, lemurer og mange andre dyr der. Det var vanskelig å få fine bilder av dyrene inne fordi det var så dårlig lys der. Fikk tatt litt bilder som ble fin. Håper dere har hatt en like fin dag som meg til nå og får en like fin resten av dagen!