chica ocupada

Holaaa! Syns egentlig det er litt teit nr folk blogger om at de ikke har tid til blogge, haha. Men jeg m bare si ifra at jeg ikke blir skrive s mye her i nermeste fremtid. M jo nyte de siste f dagene i sommerferien. Var forresten i overraskelsebursdag hos Charlotte som vi holdte for Tiril p mandag. Kjempekoselig vre med gullene mine. Tok ikke med kameraet, s har ikke akkurat s mange andre enn iPhone-bilder fra bursdagen. Tenker det blir litt kjedelig om jeg kun skal blogge med bilder fra telefon, s jeg venter med blogge til jeg har gjort noe interresant og tatt bilde av det med kameraet, haha.. S hadebraa!

kosekveld

N har jeg nettopp ftt maten min. Familien har bestilt Milano-mat i kveld, s vi har kosekveld forran tv-en alle tre. Godt slappe litt av etter bryllupet i gr/natt og barnevakt i morgest. Jeg skal mte Martine i morgen eller en annen dag i neste uke. Lenge siden jeg har sett henne n, s vi har s mye fortelle hverandre. S har Tiril bursdag i morgen, s jeg skal en liten tur til henne ogs.

Hper alle fr en super kveld!

my sisters wedding

Kjrlighet ♥

dagen fr dagen

topp bikbok skjrt gina tricot solbriller river island sko converse

Haha, ingen av oss som s ut p siste bildet, s jeg mtte tegne over ansiktene vre. La kun ut bildet fordi at hele antrekket vistes der.

N har jeg nettopp kommet inn hos sstra mi. Har vrt grillet oppe hos svigerforeldrene hennes (eller, de blir hvertfall det i morgen) siden det har reist s mange hit til bryllupet i morgen. Det var en slags liten bli-kjent-fest. Jeg skal bare passe Isak nr han sover helt til de kommer hjem derifra, s drar jeg hjem med mamma etterp. M jo opp ganske tidlig i morgen for stelle meg og gjre meg klar til vi skal i bryllup. Har forresten ikke lagt ut noen bilder av sstra mi som gifter seg, s jeg venter til i morgen med legge ut bilder av henne. Hun blir nok verdens vakreste brud♥

frokost

Vi har et tre i hagen som gir akkurat nok skygge p slike varme dager som i dag. S herlig bare ligge der og hre p musikk. Kunne ha sovet under der om det var mulig - veldig avslappende. Bortsett fra alle smkrypene og insektene som selvflgelig er i gresset rundt. Pleier ta ut dyna mi og ligge p den med et pledd over, og der kan jeg ligge s lenge jeg har tid. Spiser gjerne frokosten min der p sommeren, fordi da kan jeg sitte helt alene og slappe av.

Senere i kveld skal vi p grillkveld hos sstra mi, s skal jeg passe barna nr de skal sove. Vi skal feire siste kvelden fr bryllupet hennes i morgen. S i morgen er det stordag, da er det bryllup hele dagen. Gleder meg veldig til se henne i brudekjolen og ta masse fine bilder. Syns bryllup er s utrolig fint og rrende. Begynner helt sikkert grte, haha..

HAR DU ET LITE FRISTED? VRT I BRYLLUP I R ELLER SKAL DU?

grillings

I dag har vi jentene vrt hos Sandra og grillet. Etter vi hadde spist hadde vi pingpong-turnering, haha. Sara og jeg p lag - tapte selvflgelig.. Etterp syklet jeg til byen med mamma sin sykkel, s hentet jeg min sykkel hos Tiril og fikk begge hjem. Det m vre noe av det tyngste jeg har gjort. To sykler opp den lange bakken til gata mi. Det skal jeg aldri gjre igjen, for jeg brukte kjempelang tid. Kom hjem for en halvtime siden, s jeg burde kanskje legge meg n. Natta alle sammen♥

Bildene er fra Tiril sin blogg.

TODAY

I dag har jeg hatt nesten alle tantegullene p besk. S koselig vre med dem. Jeg tok med Felicia og Jonathan p butikken, s fikk de is og brus av meg (eller, av mamma da). Det er s rart at de har blitt s stor at jeg kan ta de med p butikken, haha.. Etter de hadde dratt, dro jeg p Bagneset med Morten, Sindre, Kristian og Stein Jran. Det var ganske varmt i vannet i dag, s vi svmte ut til brygga p vannet og spilte volleyball i vannet og p banen der. Etter at vi hadde kommet hjem og slappet litt av, dro vi ut spiste p Milano. Syklet nettopp hjem derifra, s skal jeg legge meg om litt. Vil prve f dgnrytmen rett n som det er sol ute.

bagneset

heer flger man med..

flink sensurer as.

Aaah, i dag har vi vrt p Bagneset. Frst dro vi jentene dit, s kom guttene litt senere. Var ganske varmt i vannet - varmere enn jeg hadde trodd hvertfall. Var bare Andrea og jeg av jentene som badet og nesten alle guttene. Vi grillet plser og spiste vannmelon og potetgull, s koselig! Blir helt sikkert dra tilbake i morgen. M jo nyte sola nr vi frst har den.

beach day

grunnen til at alle bildene blir redigert s kjedelig n for tiden, er fordi jeg m kjpe photoshop, fordi prveperioden er over.

I dag har vret vrt bedre enn igr! S godt med sol og varme etter alle disse dagene med stygt vr. Skal ut sole meg n, fr jeg drar til stranda med jentene (eller, de som er hjemme hvertfall). Det blir kjempekoseliiiig♥

antrekk 220713

topp gina tricotshorts cubus solbriller river island

Endelig er det varmt her ogs. Har ventet p dette en god stund n. Hper det holder seg s fint og finere resten av sommerferien n. De siste rene har vi vrt badet i Mosjen flere ganger i uken, men i r har jeg kun vrt p srlandet badet. Tror det blir mye bading og grilling fremover hvis vret er snn her. Ha en fiiin dag , alle sammen♥

sunday

N har Emma og jeg nettopp vrt ute tatt litt bilder. Fint med 2 minutt opphold i Mosjen, men n regner det igjen da. Vi skal g en tur med hunden om ei stund (med andre ord: kjpe sjokoladeboller p esso, hihihi). Hper dere har en fin og solfylt dag! For sola m jo vre et sted her i verden..

playa del cura 12'

Fant frem noen bilder fra Spania-turen til mamma og meg i fjor. Jeg redigerte ikke bildene mine da, s da tenkte jeg gjre det n. Tenkte ogs fortelle litt om turen siden det er en stund siden vi var der, og det var en litt spesiell tur.

Vi dro dit i januar, for det var julegaven min fra mamma og Morten i 2011. S var vi der i en uke og beskte sstra mi, mannen hennes og de to barna deres. De bodde der i tre mneder, s det var godt se dem igjen etter s lang tid. Vi bodde med dem i byen Playa del Cura p Gran Canaria i en leilighet. Det er den eneste gangen jeg har vrt i syden og ikke har sovet p hotell. Det var skikkelig fint der, hvite leiligheter p alle "sene" i byen. S var det ei strand vi kunne g til ikke s langt unna der vi bodde, men en dag tok vi buss til en annen strand litt utenfor byen som var mye strre og finere. Er ikke helt sikker p hvilken strand det var.

Vi badet ikke s veldig mye, ettersom vi var der p vinteren. Det var skikkelig kaldt i vannet. Vet ikke om det er s kaldt i vannet der hele ret, men det var hvertfall ikke varmt da vi var der. Vi badet en dag, og da snorklet jeg og Raymond (mannen til sstra mi) etter fisker. Det var skikkelig morsomt, selv om jeg ikke er s veldig glad i vre under vann nr vi er i havet. Felicia og jeg badet ogs med en gummibt. Litt forskjell fra de andre sydenturene til mamma og meg, ettersom det var sm barn med oss.

Naboen der vi bodde het Pedro. Han hadde to skilpadder som Felicia og jeg fikk mate og kose med. Han hadde en liten og en stor skilpadde, tror det var mor og barn. For komme til dit skilpaddene var, mtte vi g igjennom hagen til Pedro. Der var det giftige kaktuser, s vi mtte se nye hvor vi gikk. Kjenner jeg savner Spania nr jeg skriver om det og ser p bilder fra turen vr dit.

HAR DERE VRT I PLAYA DEL CURA FR?

babysitting

Sitter barnevakt til sstrene mine sine barn. Merker stor forskjell p passe to barn og passe tre barn. Hvertfall nr to av de er p samme alder og bestiser, haha. Men de er s flinke og kjempelett f til sove, s det er null stress. Skal se litt pll n, s legger jeg meg snart. M nok opp tidlig med barna i morgen. God natt♥

innkjpet fra london - videoblogg

I gr filmet jeg inn en liten video med innkjpet fra London, Oslo og Arendal. Bare spr om dere lurer p prisene p noen. Gadd ikke finne fram hva alt kostet, ettersom jeg ikke vet.. Haha, hper dere liker videoen!

borte bra, hjemme best

Det er s godt vre hjemme igjen med venner og familie. Har hatt det veldig koselig p ferie, men fler det ble litt for lenge borte fra alle hjemme i Mosjen. Var en tur til Ane i dag. Vi har det alltid s koselig sammen med MYE latter! Vi har alltid noe snakke om, hvertfall n som vi har vrt s lenge borte fra hverandre. Skal mte Sunniva i morgenkveld. Sist jeg s henne var 21. juni, s jeg gleder meg veldig til mte henne igjen. N m jeg kanskje legge meg sove. Fr besk av to av tantegullene i 9-tiden. Natta alle♥

160713

I gr kom Felicia fra Risr siden sstra mi snart skal gifte seg. Hun og Jonathan kom til oss klokken 10 i dag, s dro vi til byen sammen med mamma. Ellers har vi ikke gjort s mye, bare slappet av. Har ikke s mye blogge om. Det skjer ikke s mye i hverdagen min akkurat n, s jeg har ingenting skrive om.

Noen har sikkert hrt om det som har skjedd her i Mosjen, s ufattelig trist.. Tankene gr til familien og vennene hennes♥

summer 13'

aaah, la resten bli like herlig som den er til n!

jentekveld

hahahaha

remote

ENDELIG HJEMME I MOSJEN! Har aldri vrt s glad for se byen min fr! 21 dager borte fra det vanlige livet. Fikk gave fra stepappa da jeg kom hjem - en fjernkontroll til kameraet. Siden Emma flytter snart, s har jeg jeg ingen som kan ta bilder av meg til bloggen. Da er det lurt med en fjernkontroll, haha.

Om en liten stund kommer Irina, Sandra og Tonje hit. S skal vi se film og lage taco. Hper alle fr en super kveeeld♥

bil, tog og fly

//bildet er fra bilturen i dag

I dag har vi kjrt fra Oven til Risr (3 og en halv time), s jeg er ganske utslitt etter ha sittet mellom to barneseter hele turen. Ganske trangt med andre ord! I morgen reiser jeg til Oslo igjen med tog. Der skal jeg overnatte til sstra mi igjen. S drar jeg hjem til Mosjen med fly p lrdag. Da er det 21 dager siden jeg har sett mamma, sovet i senga mi og vrt i hjembyen min. Det blir godt komme hjem n! God natt alle sammen♥

tiden p oven

Har hatt s herlige dager med masse nye folk. Vi har badet, sovet i telt, grillet, spist is, tatt bilder, ledd, spillet spill og blitt kjent. Vi grillet to netter p rad p stranda. Det var skikkelig idyllisk - med gitarspill og blgene i bakgrunnen. Jeg har blitt kjent med sstrene Charlotte og Cathrine som jeg badet med en dag og har snakket veldig mye med. Har ogs blitt kjent med noen jenter p min alder som jeg har vrt p butikken sammen med og badet med i gr. Har blitt kjent med mange voksne ogs, s jeg har mange nye venner n, haha. Hadde egentlig tenkt poste dette i morgen eller p lrdag, men i morgen drar vi til Risr og p lrdag drar jeg til Oslo. S da blir det nok andre ting blogge om. N er jeg kjempetrtt, s jeg fr dra til campingvogna legge meg. God natt alle ste♥

Anbefaler alle som vil og har muligheten dra hit neste r. Selv om dette var Spirekraft som hadde arrangert og at de som er her er kristen, har det vrt fint for meg lre kjenne folk fra dette miljet. Tror de fleste ville likt seg godt her hvertfall mestparten av tiden.

turen til london

For to uker siden var sstra mi og jeg i London. Vi hadde fint vr alle dagene, men litt regn siste dagen. Jeg tror aldri jeg har blitt "forelsket" s fort i en by fr. S utrolig fine, hyggelige folk! Aah, jeg kommer ikke over hvor snille alle sammen var. Hvis noen gikk forbi meg og bare kom s vidt borti meg (og noen ganger kom de ikke borti engang), s var de s lei seg for det. De sa sorry og excuse me for alt og ingenting. S fikk jeg alltid hre hvor fin jeg var, hvor fine klr jeg brukte og de var flinke starte samtaler og f meg glad. Jeg ble kalt ting som honey, dear, baby, sweetie, loved one osv. heeele tiden. Flte meg litt som en prinsesse under hele oppholdet, haha.

Vi var p noe som heter Ripley's believe it or not, som var et slags museum der vi kunne lre om rekorder i verdenshistorien, rare fakta og det var masse figurer og bilder. Det var lrerrikt samtidig som det var kjempemorsomt. Vi ble litt redde og skremte noen ganger, men det var med p gjre det gy. Anbefaler alle som skal til London ta turen innom. Virkelig verdt pengene!

Vi var ogs p akvarium - London aquarium. Der var det store skilpadder, fisker, haier, krokodiller, pingviner, maneter og flere dyr. Det var ogs fakta p veggene og skikkelig fint laget i hele bygget. Vi ble tatt bilde av, som vi kunne kjpe i slutten, men det var skikkelig dyrt s vi bestemte oss for ikke gjre det. Vi fikk ogs vre vitne til da de matet haiene. Det var morsomt se s nrt p hvordan dyrene levde.

Som dere sikkert skjnner, s har jeg hatt en super tid i London. Fikk ikke tid til alt jeg ville gjre og se, men jeg er helt sikker p at jeg kommer tilbake en gang. M jo ha noe gjre neste gang jeg skal dit. N skal jeg kose meg videre p Oven, s poster jeg et innlegg med en oppsummering av tiden min her p fredag eller lrdag.

fremme p stevne

//bilder fra bilturen

I dag har vi kjrt i 3 timer for komme oss hit p Oven. Det er kjempefint vr her og det skal det vre under hele oppholdet vrt, s alle som har stygt vr kan bare vre sjalu, haha. Skal bade og sole meg i dagene fremover, s da blir jeg litt brunere til bryllupet. Fler meg litt utenfor siden alle som er her er kristen, men det kommer seg vel. Kan jo prve bli kjent med noen og se om vi har noen felles interesser. N skal jeg nyte siste del av dagen. Hper dere ogs gjr det, natta♥

oven

//bildene er fra igr

Om en liten stund drar vi p stevne p Oven. Der skal vi vre til fredag. Etter vi har vrt der drar jeg til Oslo igjen til sstra mi der. S tar jeg fly hjem til Mosjen p lrdag. Vet ikke helt om jeg fr tid til blogge s mye nr vi er p Oven, men jeg tar med kameraet s det blir litt bilder der ifra. N skal jeg bare stelle meg ferdig, s drar vi. Ha deet!

syk i ferien

I dag har jeg sovet stort sett hele dagen. Har vrt s utrolig varm og hatt hodepine fra jeg sto opp. Jeg vknet midt p dagen av at sstra mi var inne med et str med markjordbr som hun hadde plukket til meg og tanteungen min (Felicia) var inne med ei tegning til meg. Senere da jeg sto opp, dro vi p en liten tur og plukket mer markjordbr. Det er litt bedre n, men jeg skal prve sove og se om det gr helt bort til i morgen. Natta stiser♥

naturlig

De siste dagene har jeg ikke brukt sminke, og det fles s godt ikke tenke p mtte sminke seg hver dag. Jeg hater vaske bort sminken p slutten av dagen, HATER DET VIRKELIG! Syns jeg ligner litt p en gutt nr jeg ikke har sminke p, men det gjr ikke s mye nr jeg er her. Trenger ikke sminke meg for vre sammen med familien uansett.

Det er godt kunne gnu seg i ynene uten delegge maskaraen og kunne sole seg uten mtte fjerne sminken frst. Man blir mye fortere brun og finere brun hvis man ikke bruker sminke i solen. Dessuten slipper jeg f kviser.

Dette er noe av sminken jeg kjpte i London. Egentlig alt man "trenger" av sminke. Kjpte ogs noe til yenbrynene fra benefits, men hadde det i kofferten da jeg tok bildet. Den foundationen der er forresten min frste foundation. Jeg blir nok ikke bruke den til hverdags, men nr jeg fler for pynte meg litt ekstra. Som f.eks. til bryllupet til sstra mi om 24 dager! Jeg skjnner at det kan bli litt surr med alle sstrene mine osv, s jeg kan lage et innlegg bare for forklare litt. Skal prve f laget det ilpet av morgendagen.

DIY yoghurt-is

I dag har Felicia og jeg laget yoghurt-is. S p bloggen til Mathilde Holck at hun hadde fryst yoghurt med skjeer i, s tenkte at vi ogs kunne lage det. Greit spise litt sunnere hvis man har lyst p is. Ogs er det morsommere lage isen selv. Vi har forresten tenkt lage banan dyppet i sjokolade p pinne senere, s det blir mye godt i dag.

N skal jeg se litt pll, s snakkes viii.

sovetid

_Canon EOS 1000D- 50mm. Redigert i Photoshop Elements 11.

Aah, burde egentlig sovnet for lenge siden. Skal nemlig st opp sammen med tanteungene mine i morgen, siden sstra mi har "ferie" og sover i campingvognen for slippe st opp tidlig morgenen. S n har plutselig ikke jeg ferie lengre, haha. Holder p laste opp en video som jeg og den andre sstra mi har filmet da vi var i London. Dere har sikkert merket at jeg ikke har lagt ut noen bilder fra London, men dere m bare si ifra hvis dere vil se noen. Kanskje jeg kan lage en innkjpsvideo nr jeg frst er i gang. Dere m bare komme med forslag. N skal jeg prve sove selv om det er helt lyst ute. Natta alle ste♥

blomsterpiken

_Canon EOS 1000D - 50mm. Redigert i Photoshop Elements 11.

havna

I dag har vi vrt litt p bthavna. Hele familien dro ned dit for g oss en tur og for se p btene. Det var koselig at alle vi var samlet, ogs er det s varmt i Risr. Det har regnet en del mens jeg har vrt her, men det er bare sommer-regn. Kjempemye p en gang, s blir det opphold en god stund. Det er egentlig greit, for det er somregel varmt uansett. Det blir varmt tidlig p morgenen, s vi spiste frokost p platten utenfor huset i morgest.

dyreparken

I dag har sstra mi, barna hennes, nabojenta Mina og jeg vrt i dyreparken her i Risr. Det var hner, en pfugl, kyllinger, griser, slanger, aper, kaniner, frosker, kameleoner, lemurer og mange andre dyr der. Det var vanskelig f fine bilder av dyrene inne fordi det var s drlig lys der. Fikk tatt litt bilder som ble fin. Hper dere har hatt en like fin dag som meg til n og fr en like fin resten av dagen!